Test kondisen din på 5 kilometer

5 kilometer er en glimrende distanse for å teste formen. Du trenger ikke å være en utpreget løper - også styrketreningsentusiaster kan ha stor glede av denne distansen!

Løp mot klokken i 100 minutter!

1. mai arrangerer trening.no sammen med Runner’s World det virtuelle løpet «100 minutter», hvor du blir utfordret til å løpe så langt du klarer på nettopp 100 minutter. Løpet er en del av serien Runner’s World Challenge. Det er en tøff øvelse som de færreste har noe særlig erfaring med. I denne artikkelen skal vi... Les mer »

Få superkondis med 4×4

4x4 er en effektiv treningsform som ble gjort populær av norske hjerteforskere på NTNU. I denne artikkelen får du alt du trenger for å gjennomføre en god økt med 4x4!

Kondisjonstrening uten løping

Mange sliter med skader og plager som gjør at de ikke kan løpe, og noen liker rett og slett ikke å løpe. Hvordan får du opp kondisjonen når du ikke kan løpe? Hvordan trener du alternativt?

Værforhold og maratonprestasjon

Det er en enorm påkjenning for kroppen å løpe maraton, og ulike faktorer virker inn på prestasjonen. Fokuset i denne artikkelen er hvordan værforhold har betydning for prestasjonen.

Valg av løpesko kan påvirke din løpsøkonomi

Utvalget av løpesko blir større og større for hvert år, noe som kan gjøre det vanskeligere å velge riktig sko med tanke på løpsøkonomi. Er det lurt å velge en sko med mye demping, eller en mer flat minimalistisk sko uten demping? 

Rødbetjuice = økt prestasjon?

I disse dager lanserer Coop, med Petter Northug i front, en sportsdrikk som inneholder rødbeter. Denne artikkelen vil se nærmere på hvordan tilskudd av rødbeter kan påvirke utholdenhetsprestasjonen.