Silva Nightrun i Oslo ble en våt festkveld

“Teknisk, vått og amazing” var oppsummeringen fra en av deltakerne etter kveldens Silva Nightrun i Oslo – løpet hvor du navigerer etter reflekser med hodelykt i mørket. Årets løype var preget av regnværet de siste ukene, men det satte ingen stopper for de 550 løperne som stilte til start.

Oslos Bratteste lever videre

Oslos bratteste lever videre og du kan på nytt bli med i det ikoniske motbakkeløpet. «Det er en gledens dag for alle som liker en skikkelig utfordring, stive legger og høy puls pakket inn i en folkefest.» melder tidligere markedssjef i Oslos Bratteste, Kristian Ruud. Oslos Bratteste som i våres kom med beskjeden om at arrangementet... Les mer »

PERSONLIG TRENER – ET YRKE Å BLI RIK AV

Økonomisk – for noen, ja. For veldig mange andre, nei. Men du blir garantert rik på mestringen ved å hjelpe mennesker, rik på opplevelser og rik på å jobbe med din egen hobby.

Det finnes også mange personlig trenere i de største kjedene som tjener godt over en million kroner per år. Men de aller fleste personlig trenere ligger et sted mellom 300 000 og 600 000 i årslønn, og det vil være svingninger i begge retninger.

Mange refererer til PT som «verdens beste yrke» og det med god grunn – det å jobbe med sin hobby er nemlig ikke alle forunt.

Nyhet fra Jabra

Hodetelefonprodusenten Jabra starter det nye året aktivt og lanserer nå Elite 4 Active – ekte trådløse ørepropper for aktive livsstiler. Pressemelding fra Jabra Elite-serien fra Jabra har vært en favoritt blant mange løpere i lang tid. Nå starter de det nye året med lanseringen av et nytt produkt.  Elite 4 Active tåler tøff bruk og... Les mer »

Få superkondis med 4×4

4x4 er en effektiv treningsform som ble gjort populær av norske hjerteforskere på NTNU. I denne artikkelen får du alt du trenger for å gjennomføre en god økt med 4x4!

Styrketreningsprogram for løperen

Performace Coach Martin Lager har i samarbeid med Trening.no laget et styrkeprogram for løperen. Programmet er enkelt å gjennomføre uansett treningsbakgrunn, og effektivt med tanke på skadeforebygging og prestasjon. Alle løpere vet at kompletterende trening som styrke er essensielt for å tåle belastningen som løping gir. Men, de færreste er flinke til å gjennomføre denne... Les mer »

Løping: Effektivt, men tøft for kroppen!

Forskere i Norge har analysert restitusjonsbehovet til utholdenhetsutøvere på elitenivå i Norge. Resultatene er svært relevante for alle som beveger seg og trener, så følg med! Løping er effektivt og belastende! Vi vet at løping er en meget effektiv treningsform, både i forhold til kondisjon, helse og forbrenning. Løping er dessverre også ganske belastende for... Les mer »

Fire tips til hel og halv

Den 2. april arrangeres Langfredagsmaraton av den virtuelle løpsserien Runner’s World Challenge. Her er et par råd å ta med seg til langløpet. Kun uker etter at Norge stengte ned for akkurat ett år siden, ble Runner’s World Challenge etablert som et tiltak for å holde humøret oppe og få kroppen opp fra den nye hjemmekontortilværelsen.  Siden... Les mer »

Høyintensiv kondisjonstrening gir betydelig vekttap!

Et nytt og svært spennende forskningsprosjekt er gjennomført ved Sykehuset i Vestfold og Universitetet i Sørøst-Norge i Tønsberg. Forskerne testet effekten av ulike former for kondisjonstrening på overvektige forsøkspersoner med til dels oppsiktsvekkende resultater! Totalt fullførte 71 personer studien; 39 kvinner og 32 menn med en gjennomsnittlig BMI på 42. testpersonene ble delt inn i... Les mer »

Intervallene som gjør deg bedre

– Kortintervaller er viktige, særlig når du spisser formen og skal være i stand til å presse deg maksimalt på slutten av løp, sier Jack Waitz. Her finner du våre intervalltips.

Løp mot klokken i 100 minutter!

2. august arrangerer trening.no sammen med Runner's World det virtuelle løpet «100 minutter», hvor du blir utfordret til å løpe så langt du klarer på nettopp 100 minutter.

Kondisjonstrening uten løping

Mange sliter med skader og plager som gjør at de ikke kan løpe, og noen liker rett og slett ikke å løpe. Hvordan får du opp kondisjonen når du ikke kan løpe? Hvordan trener du alternativt?