Treningsøvelser i sommersola

Få inspirasjon til øvelser du kan gjennomføre ute i sommer.

Fuglene synger og blomstene blomstrer. Det er et tegn på at tiden er inne for å krype ut av de lysrør-opplyste treningssentrene og ta et par økter ute i sola også. Helse- og treningsterapeut Hilde Kyllo har vært kreativ og funnet flere øvelser man kan gjennomføre ute; enten på lekeplassen, hytta, i hagen, eller skogen.

I ukene framover vil Myworkout.no publisere flere artikler med øvelser, og alt vil til slutt bli satt sammen til et sprekt program du kan ta med deg på sommerferie – der det kan være mangel på både treningssentre og internett.

Nå er det fem øvelser som står på planen; Hip Thrust, Armhevinger, Utfall med benløft, spensthopp og utfall til siden.

Lag deg en liten løype der du har litt avstand mellom øvelsene. Gå eller jogg mellom hver post og utfør 10-15 repetisjoner på hver øvelse. Første gangen kan du gjøre denne runden 1-2 ganger, så øker du antall runder etterhvert som formen stiger. Eventuelt kan du utføre runden i 4 minutter, med en aktiv pause på 2-3 minutter før du gjentar dette 4 ganger.

Artikkelen er levert i samarbeid med Myworkout.no.

 

Øvelse: Hip Thrust Trener: Rumpe og bakside lår Viktig: Press gjennom hæla, stram rumpa og magen gjennom hele øvelsen.

Øvelse: Hip Thrust
Trener: Rumpe og bakside lår
Viktig: Press gjennom hæla, stram rumpa og magen gjennom hele øvelsen.

 

Hip-Thrust2

 

 

Øvelse: Spensthopp Trener: Framside-bakside lår, rumpe Husk: Hopp i skikkelig på hvert enkelt hopp!

Øvelse: Spensthopp
Trener: Framside-bakside lår, rumpe
Husk: Hopp i skikkelig på hvert enkelt hopp!

Spensthopp2

spensthopp-4

 

 

Øvelse: Utfall bak m/benløft Trener: Bakside-framside lår, rumpa, balanse Viktig: Få mest mulig tyngde på hæla på den fremste foten, knær og tær peker samme vei. Avansert: Hopp opp!

Øvelse: Utfall bak m/benløft
Trener: Bakside-framside lår, rumpa, balanse
Viktig: Få mest mulig tyngde på hæla på den fremste foten, knær og tær peker samme vei.
Avansert: Hopp opp!

Utfall-mbenløft2

 

 

Øvelse: Utfall til siden Trener: Lår, rumpe, balanse Husk: Mest mulig vekt bak mot hæla, skyv deg opp med foten du setter ut til siden.

Øvelse: Utfall til siden
Trener: Lår, rumpe, balanse
Husk: Mest mulig vekt bak mot hæla, skyv deg opp med foten du setter ut til siden.

utfall-side-2