Hvordan bør du føre treningsdagbok?

En treningsdagbok er et viktig verktøy for alle som ønsker å systematisere treningen sin og få bedre kontroll over treningshverdagen. Det er slett ikke bare toppidrettsutøvere som har nytte av å føre treningsdagbok!

4 gode treningsøkter på sykkel

Våren er her og sykkelsesongen er i gang for fullt. Her får du tips til hvordan du kan gjøre sykkelturene dine til effektive treningsøkter, enten du er aktiv mosjonist eller transportpendler.

Slik kan du teste egen fremgang

Ved å måle deg selv får du tydelige svar på hvordan kroppen din responderer på treningen du gjør. Her er fire enkle måter å teste både hjerte- og kar- helsen din og løpeformen.

– Ikke drøm deg bort

– Det ser ut til at vi kan bli så fornøyde med en drøm at det hindrer oss fra å ta de grepene som trengs for å lykkes, sier personlig trener og coach Fredrik Gyllensten.

Fire steg til suksess

Hvis du har en historikk med av-og-på trenings- og ernæringsfokus kan det være verdt å merke seg treningsekspert Martin Norums tips for å få til en varig livsstilsendring.

Styrketrening for 40 +

Treningsprinsippene er de samme uansett alder, men man kan argumentere for at å gjennomføre trening som styrker musklene er viktigere jo eldre man blir.

2 for 1 i hele september!

Hvem vil du utfordre i Sommernattsløpet 2017? I september kan du melde på 2 til prisen for 1. Ta med deg en venn, kjæreste, kone, nabo, kollega eller andre.