36 uker til en ny kropp, dag 3 periode 2

Her er programmet for dag 3 i periode 2.

Dag 3: Knedominante øvelser

Knedominante øvelser er øvelser vi kjenner som knebøy varianter av ulike slag. I tillegg til at dette er en knedominant dag vil øvelsene selvsagt også belaste posterior chain (hofte og baksiden) og gi en indirekte effekt også på disse musklene.

Et tips verdt å ta med seg for de som synes at programmet tar lang tid: Bruk kondisjonstiden til å lytte på lydbøker eller podcasts for å få mest mulig ut av tiden. Det samme kan gjøres gjennomstretchingdelen. Om du gjør dette hver gang du trener har du raskt 3 timer med informasjonstid.

Husk grundig oppvarming før treningen da vektene er ment å være tunge for deg.

SekvensØvelseSettRepsTempoPause
AKnebøy46+1+6+131113 min – medium
BKnebøy1101 ¼2 min – smal
CUtfall18-1010X02 min
DSplitt bøy110-1231101 min – bakre fot elevert 10 cm
ETåhev110-1232111 min

Det er viktig at belastningen er så tung som mulig. Med tanke på at det er såpass få serier og lav frekvens er det viktig at du får mest mulig ut av hver økt.

Her finner du programmet for dag 1 i periode 2.

Her finner du programmet for dag 2 i periode 2.

Her finner du programmene for periode 1.