Slik lærer du armhevinger

Armhevinger er en eksepsjonelt god øvelse for å utvikle styrke både i overkroppen og kjernemuskulaturen. Slik går du frem for å lære deg det.

De fleste trener rumpe feil

Rumpetrening er i vinden som aldri før, og «alle» ønsker et fast, stramt og godt trent bakparti. Problemet er at de fleste trener rumpen helt feil.

Tren styrke uten utstyr

Mangler du tilgang til treningsstudio i ferien? Her får du en enkel styrkeøkt som kan gjøres helt uten utstyr!

«Turkish get-up» – den mest funksjonelle styrkeøvelsen

Den siste tiden har styrkeøvelsen ved navn turkish get-up fanget min oppmerksomhet. Denne øvelsen er svært populær i crossfit-miljøet, men flere kvinner og menn på vanlige treningssentre begynner også å få øyne opp for denne øvelsen. Når du er ferdig med å lese dette skal du ha forstått hvilke muskelgrupper som stimuleres, hva som skiller denne øvelsen fra knebøy og markløft, og tenke deg om hvilke hverdagsaktiviteter du gjør som kan styrkes ved hjelp av denne øvelsen.

Bli sterkere med disse knebøyvariantene

Knebøy finnes i utallige former. De fleste har en eller to favorittvarianter som de benytter seg av. Her skal vi gå gjennom enda flere varianter, slik at du kan få enda mer ut av knebøytreningen din.

Skrå eller flat benkpress?

Hvilken vinkel bør du ha på benken når du trener benkpress? Det kommer helt an på hvilke muskler du ønsker å aktivere mest.

Knebøy – hvor dypt bør du gå?

Hvor dypt skal du egentlig gå når du trener knebøy? Se på personene som bruker knebøystativene i et vanlig treningsstudio, og du vil garantert se mange forskjellige måter å utføre knebøy på. Men hva er egentlig mest effektivt hvis du vil bygge muskler?

Kjernetrening på stuegulvet

Fem øvelser som vil utfordre kjernemuskulaturen din uten bruk av treningsutstyr. Programmet er enkelt, men øvelsene vil utfordre deg.

Slik former du kroppen

"Slik former du kroppen er boken vi selv skulle ønske vi hadde lest da vi begynte å interessere oss for trening og kosthold." Det skriver Silje Bjørnstad og Susanne Soydan i forordet på deres nye bok.

4 øvelser for en sterkere rygg

Ryggens muskulatur brukes mye i dagliglivet og er viktig for at kroppen vår skal fungere best mulig. Vi gir deg 4 øvelser for en sterkere rygg.