1 TIME KOMBINERT KONDIS OG STYRKE

Her er økta for deg som liker å presse mye inn på en times trening! Du vil ha mye av alt og det får du her! 40 minutter med tøff kondistrening på mølla som sikrer bedre kondis og høy forbrenning etterfulgt av 20 minutter med styrketrening for de viktigste muskelgruppene. Kondisjon Du starter på mølla.... Les mer »

TA DIN FØRSTE PULL-UP

Er du en av de som drømmer om å klare din første pull-up? I så fall er du ikke alene! Pull-ups og/eller chin-ups er en øvelse mange ønsker å få til, og som mange opplever som nærmest umulig i begynnelsen.

Slik får du synlige magemuskler

Hvordan få «Six-pack» eller synlige magemuskler er et av de mest brukte søkeordene i forbindelse med søking etter treningstips på nett.  Her får du den enkle men harde sannhet hvordan du går frem. Å få en hard veltrent mage er ikke lett – det vil kreve treningsinnsats overtid og for de fleste en omlegging av... Les mer »

Grunnleggende treningsprinsipper

Trening blir utformet etter visse regler, oftest kalt treningsprinsipper. Slike grunnleggende prinsipper for trening gjelder som regel uavhengig individuelle forutsetninger, prestasjonsnivå, idrettsgren og hva en ønsker å oppnå med treningen.

I denne artikkelen skal vi fortelle om noen av de grunnleggende prinsippene om trening.

Pressio – kvalitet som varer

PRESSIOs mål er å bli verdens første og eneste sanne tekniske treningstøymerke som virkelig er bærekraftig. Som sponsor av Oslo Løpsfestival støtter de også oppom kortreist konkurranseløping. Les om Pressios miljøvennlige teknologier her.

PERSONLIG TRENER – ET YRKE Å BLI RIK AV

Økonomisk – for noen, ja. For veldig mange andre, nei. Men du blir garantert rik på mestringen ved å hjelpe mennesker, rik på opplevelser og rik på å jobbe med din egen hobby.

Det finnes også mange personlig trenere i de største kjedene som tjener godt over en million kroner per år. Men de aller fleste personlig trenere ligger et sted mellom 300 000 og 600 000 i årslønn, og det vil være svingninger i begge retninger.

Mange refererer til PT som «verdens beste yrke» og det med god grunn – det å jobbe med sin hobby er nemlig ikke alle forunt.

PT-utdanning på norsk i Spania

Å tilbringe hele første semesteret ved skolen til Active Education i Spania er for mange den perfekte måten å ta Årsstudium Personlig Trener på, og det er kanskje derfor utdanningen har blitt den mest populære.

Personlig trener – Gratis webinar!

Er du glad i trening og helse? Kan du tenke deg et aktivt yrke hvor du møter og hjelper mange mennesker? Da burde du bli personlig trener! AFPT er en anerkjent utdanningsinstitusjon, som har utdannet tusenvis av personlige trenere i over 16 år.

Mest lest i 2021

Her er oversikten over de 10 mest leste artiklene på trening.no i 2021. Enten du er nybegynner eller godt trent – her kan du kan finne ett tips eller to, som du kan ta med deg inn i din treningshverdag. Nummer 1: 7 øvelser for en sterkere rygg Ryggtrening er viktig for rygghelsen, og dermed... Les mer »

Nyhet fra Jabra

Hodetelefonprodusenten Jabra starter det nye året aktivt og lanserer nå Elite 4 Active – ekte trådløse ørepropper for aktive livsstiler. Pressemelding fra Jabra Elite-serien fra Jabra har vært en favoritt blant mange løpere i lang tid. Nå starter de det nye året med lanseringen av et nytt produkt.  Elite 4 Active tåler tøff bruk og... Les mer »

Hvor viktig er egentlig restitusjon?

Som du kanskje vet er belastning nødvendig for at trening skal gi en forbedring. Like klart er det at tilstrekkelig restitusjon må til for at kroppen skal kunne tilpasse seg belastningen og oppnå et optimalt utbytte.

Kroppen trenger tid på anabole prosessene, den må "fordøye" treningen. For lite restitusjon i forhold til belastningen fører i første omgang til dårlig treningsutbytte, og etterhvert til overtrening.

Hvordan oppnå maksimal muskelvekst

Vi søker alle etter det optimale treningsprogrammet, og det er mange måter å optimalisere hvor fort du bygger muskler. Kombinerer du de ulike faktorene for muskelvekst stiller du sterkt. Noe av det kanskje viktigste er at du faktisk tilpasser deg etter dine individuelle forutsetninger. Maksimal Muskelvekst er et treningsprogram for deg som ønsker å bygge... Les mer »

5 gode grunner til å spise vafler hver dag

For mange er vafler forbundet med tradisjoner og selskaper – men hva om du kunne spise vafler hver dag? Med disse suverene proteinvaflene kan du kose deg på en sunnere måte. Alle er glad i den hjerteformede herlige vaffelen! Den er tross alt å regne som en kake. Men med vaffelmiksen fra Bodylab.no kan du... Les mer »

Er trap-bar markløft en god erstatning for markløft?

Mange har lagt merke til den rare kantete stangen man kan løfte markløft med, men er det en effektiv øvelse? Øvelsen har flere navn, der navnet kommer fra stangens navn. Stangen ble i utgangspunktet designet for å trene «shrugs», en øvelse der blant annet M.Trapezius trenes. Derav fikk stangen navnet «trap-bar» som følge av navnet... Les mer »