ProPud – raskt, godt, enkelt og proteinrikt

Skal du ha et raskt, godt og proteinrikt mellommåltid – da er ProPud perfekt, enten til lunsj, trening eller som en kalorifattig dessert. Propud har fått sine tilhengere blant folk som trener og er opptatt av en enkel måte å få i seg nok proteiner – I tillegg smaker den fantastisk godt. ProPud finnes i... Les mer »

Trening med strikk gir flere fordeler enn du tror

Ved å trene med strikker kan du bli sterkere, aktivere en rekke muskler og redusere sjansen for å bli skadet. Her er tre geniale strikkeøvelser og minst tre gode grunner til hvorfor trening med strikk er bra for deg. Strikker er i tillegg billig, du kan trene hvor som helst, når som helst ,og du... Les mer »

Hvordan oppnå maksimal muskelvekst

Vi søker alle etter det optimale treningsprogrammet, og det er mange måter å optimalisere hvor fort du bygger muskler. Kombinerer du de ulike faktorene for muskelvekst stiller du sterkt. Noe av det kanskje viktigste er at du faktisk tilpasser deg etter dine individuelle forutsetninger. Maksimal Muskelvekst er et treningsprogram for deg som ønsker å bygge... Les mer »

Polar lanserer to nyheter

Stikkordet er «komme sterkere tilbake», enten det er fra en skade, sykdom, eller bare generelt et drittår. Polar slipper to nyheter og legger dermed til rette for at du skal kunne ta 2021 med storm. Pressemelding fra Polar Rutinene våre har endret seg dramatisk det siste året, men for mange er det nå endelig lys... Les mer »

10 uker til din toppform!

Nå kan du følge vårt treningsprogram «10 uker til din toppform». Vår Coach kommer til å motivere og inspirere deg hver dag i vår lukkede Facebook-gruppe. I tillegg til et treningsprogram skal vi gi deg både trenings- og kostholdstips. I tillegg får du en egen treningsplan på hele 10 uker. Alt for at du skal... Les mer »

10 uker til din toppform

Nå kan du følge vårt treningsprogram «10 uker til din toppform». Vår coach kommer til å motivere og inspirere deg hver dag i vår lukkede Facebook-gruppe. I tillegg til et treningsprogram skal vi gi deg både trenings- og kostholdstips. Du får også en 10 ukers detaljert treningsplan. Alt for at du skal komme i bedre... Les mer »

Optimalt proteininntak for muskelvekst

Mange tenker at det kun er den totale mengden proteiner som du spiser som er viktig, men skal du optimalisere inntaket ditt er det flere ting du bør tenke på. Hva er proteiner? Proteiner er store molekyler som spiller en viktig rolle for mange viktige funksjoner i kroppen. De er bygd opp av aminosyrer og... Les mer »

Ønsker du et treningsprogram?

Trening.no ønsker stadig å bli bedre og utvikle oss. Vi har laget en spørreundersøkelse som handler om treningsprogrammer. Vi håper du har mulighet til å svare på spørreundersøkelsen. Du bruker kun 4 minutter. På forhånd TUSEN TAKK FOR HJELPEN😊 Delta på spørreundersøkelsen her Mvh Trening.no

Belte på styrketrening?

De fleste som trener styrketrening  i et treningsstudio har sett det: Personen som bruker belte på samtlige øvelser på i treningsprogrammet sitt. På den andre siden har mange hørt at belte gir negative effekter ved at du ikke trener magemusklene. Hvem har rett? Som vanlig ligger svaret et sted i mellom. Det meste av forskningen... Les mer »

Få mer ut av treningen med supersett

Et supersett betyr å sette to øvelser sammen for å få gjort enda mer trening på kortere tid. Her ser vi på hvordan du kan gjøre treningsøktene dine mer effektive ved hjelp av fornuftige supersett.

Slik styrker du korsryggen

Smerter i korsryggen er en tilstand som de fleste av oss vil oppleve i løpet av livet.  Her presenteres enkle øvelser som du kan gjennomføre for å forebygge og redusere smertene.

Studie: Styrketrening på 13 minutter

Denne studien viste at tre korte styrkeøkter i uka kan være like effektivt som trening med høyere volum for å utvikle maksimal styrke - men ikke for å bygge muskelmasse.

5 undervurderte øvelser

I denne artikkelen skal vi ta for oss fem meget gode styrkeøvelser som ofte går “under radaren” hos mange mosjonister og aktive. 

Skrå eller flat benkpress?

Hvilken vinkel bør du ha på benken når du trener benkpress? Det kommer helt an på hvilke muskler du ønsker å aktivere mest.