Få mer ut av treningen med supersett

Et supersett betyr å sette to øvelser sammen for å få gjort enda mer trening på kortere tid. Her ser vi på hvordan du kan gjøre treningsøktene dine mer effektive ved hjelp av fornuftige supersett.

Studie: Styrketrening på 13 minutter

Denne studien viste at tre korte styrkeøkter i uka kan være like effektivt som trening med høyere volum for å utvikle maksimal styrke - men ikke for å bygge muskelmasse.

5 undervurderte øvelser

I denne artikkelen skal vi ta for oss fem meget gode styrkeøvelser som ofte går “under radaren” hos mange mosjonister og aktive. 

Skrå eller flat benkpress?

Hvilken vinkel bør du ha på benken når du trener benkpress? Det kommer helt an på hvilke muskler du ønsker å aktivere mest.

Kjernetrening på stuegulvet

Fem øvelser som vil utfordre kjernemuskulaturen din uten bruk av treningsutstyr. Programmet er enkelt, men øvelsene vil utfordre deg.

Fem øvelser for sterkere rumpe!

Uavhengig av om man trener for god helse eller av estetiske årsaker, er det gode grunner til å trene setemuskulaturen. Her får du fem øvelser som virkelig utfordrer setet!

Slik lærer du armhevinger

Armhevinger er en eksepsjonelt god øvelse for å utvikle styrke både i overkroppen og kjernemuskulaturen. Slik går du frem for å lære deg det.

Slik trener du «De tre store»

Denne videoen viser hvordan du gjennomfører baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress. Tre bautaer innen styrketrening som ofte kalles ”de tre store”.

De beste styrkeøvelsene for langrenn

Har du ambisjoner om å heve nivået ditt på ski denne sesongen bør du inkludere langrennspesifikke øvelser i styrketreningen din. Her kan du lese om hvorfor og hvordan.