Alpinas unike ankelstøtte-teknologi

Engstelig i nedoverbakkene? Eller planlegger du noen lange renn i år? Da kan ekstra støtte og stabilitet i skiskoen være noe for deg. Vi har tatt en titt på ankelstøtte-teknologien til Alpina – hvilke fordeler gir den for deg i langrennsporet?

Generelt om teknikktrening

Mange tror teknikktrening gjennomføres på spesielle økter og at det må være eksperter til stede for å forbedre teknikken. Dette er ikke riktig!

Tips til skiløperen

Her kommer noen tips til øvelser du kan gjøre nå i vinter. Disse øvelsene har alle til felles at de er veldig skirelaterte, og kan hjelpe deg å toppe formen i skisporet i vinter. Dette øvelsesutvalget har også til felles at de er særs bra for å trene opp kjernemuskulaturen din.

Trivsel skaper variasjon

Langrenn er en idrett som utfordrer kroppen på mange måter. Petter Soleng Skinstad tror nøkkelen er å variere treningen med ting du liker godt.

– Jeg er heldig

Ingvild Flugstad Østberg føler seg heldig som får drive med det hun liker aller best. Hun deler også sine tips for en god treningshøst.

Umiddelbar respons

Tredemølla er ikke lenger bare for de som løper. Nå har også langrennsløperne inntatt møllene – med rulleski på beina.

Johaugs høsttreningstips

Therese Johaug slår et slag for barmarkstrening, advarer mot det tidlige kunstsnøjaget og deler sine tips for en vellykket treningshøst.

Tre gode ski-høstøkter

Det er nå du legger grunnlaget til skisesongen. Vi gir deg tre gode skiøkter som bør være fast innslag i treningsuken din i høst.

Benytt rulleskimulighetene – NÅ!

Høsten er fremdeles ung, men plutselig blir det mørkt, vått og etter hvert glatt. Derfor kan det lønne seg å benytte rulleskimulighetene nå, mens forholdene fremdeles er gode.