Lanserer ny proteindrikk

Q-Meieriene lanserer en ny proteindrikk. Som vanlig er nyvinningen et resultat av forbrukerinnspill og åpen innovasjon.

Skyr® Proteindrikk lanseres i mai, og er et perfekt lite måltid i en aktiv hverdag, melder Q-Meieriene i en pressemelding. Mange Q-forbrukere har etterlyst både drikkeyoghurt og proteinrike alternativer. Dette har Q-sjefen Bent Myrdahl og resten av gjengen i det lille utfordrermeieriet lyttet til.

Skyr® har hatt en eventyrlig vekst det siste året, og vi ser at forbrukerne våre er opptatt av protein og at mellommåltidet skal være mettende. Derfor er vi stolte av å kunne utvide med enda en innovasjon innen dette segmentet, sier Q-sjefen Bent Myrdahl.

Både i USA og i store deler av Europa har trenden med proteinrik drikke vokst frem. Q-Meieriene har lang erfaring og kunnskap med å lage velsmakende og proteinrike meieriprodukter, og denne kunnskapen har nå ført til foreløpig siste tilskudd i meierihyllen, Skyr® Proteindrikk, skriver de videre i pressemeldingen.

Proteinrik og mettende
Skyr® Proteindrikk kommer i første omgang i smaken bringebær, som vant avstemningen blant forbrukere på sosiale medier og Q-Meierienes hjemmesider, men Q-sjefen lover å utvide med nok en spennende smak i september.

Det nye familiemedlemmet til Skyr® inneholder hele 18 g protein og inneholder ikke tilsatt sukker. Slik som Skyr® original islandsk yoghurt i beger er den også fettfri og laktoseredusert.

Jeg lover at denne er mer mettende enn annen drikkeyoghurt, noe som gjør at den er spesielt gunstig i en aktiv hverdag slik at man sikrer seg riktig påfyll i løpet av dagen, sier Myrdahl, og fortsetter:

Skyr Proteindrikk er nyskapende i det norske markedet, da det er innovativt å lage en syrnet proteindrikke på bakgrunn av forbrukerinnspill.

Takken for nyvinningen gir han altså til forbrukerne.

Uten innspill fra forbrukerne våre hadde ikke denne blitt til. Gjennom åpen innovasjon har vi fått ideen, tilbakemeldinger på smak og ikke minst på designet. Det vanligste ville nok vært å lage denne i en plastbeholder, men på bakgrunn av gode innspill fra forbrukere landet vi på 300 g i en pappkartong som er lett å åpne og lukke, avslutter Q-sjefen.