Q-Meieriene lanserer en ny proteindrikk. Som vanlig er nyvinningen et resultat av forbrukerinnspill og åpen innovasjon.
Skyr® Proteindrikk lanseres i mai, og er et perfekt lite måltid i en aktiv hverdag, melder Q-Meieriene i en pressemelding. Mange Q-forbrukere har etterlyst både drikkeyoghurt og proteinrike alternativer. Dette har Q-sjefen Bent Myrdahl og resten av gjengen i det lille utfordrermeieriet lyttet til.
– Skyr® har hatt en eventyrlig vekst det siste året, og vi ser at forbrukerne våre er opptatt av protein og at mellommåltidet skal være mettende. Derfor er vi stolte av å kunne utvide med enda en innovasjon innen dette segmentet, sier Q-sjefen Bent Myrdahl.
Både i USA og i store deler av Europa har trenden med proteinrik drikke vokst frem. Q-Meieriene har lang erfaring og kunnskap med å lage velsmakende og proteinrike meieriprodukter, og denne kunnskapen har nå ført til foreløpig siste tilskudd i meierihyllen, Skyr® Proteindrikk, skriver de videre i pressemeldingen.
Proteinrik og mettende
Skyr® Proteindrikk kommer i første omgang i smaken bringebær, som vant avstemningen blant forbrukere på sosiale medier og Q-Meierienes hjemmesider, men Q-sjefen lover å utvide med nok en spennende smak i september.
Det nye familiemedlemmet til Skyr® inneholder hele 18 g protein og inneholder ikke tilsatt sukker. Slik som Skyr® original islandsk yoghurt i beger er den også fettfri og laktoseredusert.
– Jeg lover at denne er mer mettende enn annen drikkeyoghurt, noe som gjør at den er spesielt gunstig i en aktiv hverdag slik at man sikrer seg riktig påfyll i løpet av dagen, sier Myrdahl, og fortsetter:
– Skyr Proteindrikk er nyskapende i det norske markedet, da det er innovativt å lage en syrnet proteindrikke på bakgrunn av forbrukerinnspill.
Takken for nyvinningen gir han altså til forbrukerne.
– Uten innspill fra forbrukerne våre hadde ikke denne blitt til. Gjennom åpen innovasjon har vi fått ideen, tilbakemeldinger på smak og ikke minst på designet. Det vanligste ville nok vært å lage denne i en plastbeholder, men på bakgrunn av gode innspill fra forbrukere landet vi på 300 g i en pappkartong som er lett å åpne og lukke, avslutter Q-sjefen.