Møt julematen med god samvittighet

Desember måned er i gang. Vi nærmer oss julen med stormskritt. Det meste med høytiden forbinder vi med kos og hygge, men mange forbanner seg over at kroppsvekten stiger som følge av at kosen kanskje sklir litt ut. Kan færre, men større måltider løse noe av problemet?

ProPud – raskt, godt, enkelt og proteinrikt

Skal du ha et raskt, godt og proteinrikt mellommåltid – da er ProPud perfekt, enten til lunsj, trening eller som en kalorifattig dessert. Propud har fått sine tilhengere blant folk som trener og er opptatt av en enkel måte å få i seg nok proteiner – I tillegg smaker den fantastisk godt. ProPud finnes i... Les mer »

5 gode grunner til å spise vafler hver dag

For mange er vafler forbundet med tradisjoner og selskaper – men hva om du kunne spise vafler hver dag? Med disse suverene proteinvaflene kan du kose deg på en sunnere måte. Alle er glad i den hjerteformede herlige vaffelen! Den er tross alt å regne som en kake. Men med vaffelmiksen fra Bodylab.no kan du... Les mer »

Hvor mye protein bør du spise?

Det korte svaret er at det kommer an på. I denne artikkelen skal vi fortelle deg hva som gjør at du behøver mer protein og hva som gjør at du behøver mindre.

Hva gjør deg overvektig?

Du har fulgt en oppsatt plan over tid, men plutselig er vekten tilbake til normalen. Kanskje også høyere enn noen gang. Hva gjør du?

Slik går du ned i vekt uten en diett

Veldig mange ønsker å gå ned i vekt, men synes det er vanskelig å følge en diett over tid. Spørsmålet blir da om det er mulig å gå ned i vekt, uten å følge en diettplan slavisk?

Vektnedgang etter fødsel

Du har vært gravid i over ni måneder, gjennom tre trimestre og store forandringer skjer med kroppen. Er det ikke sprøtt å tenke på hvor kul kroppen er som kan produsere helt nye liv og tilpasse seg hva det måtte være av endringer som følge av det?

3 tips for effektiv vektnedgang

Sommeren nærmer seg med stormskritt, og mange skulle nok ønske de var et par kilo slankere når bikinisesongen setter inn. Her får du tre enkle og effektive tips for å gå ned i vekt uten en kostholdsplan.

Gjør sukker deg tjukk?

Sukker bør ikke gå på bekostning av bra mat som gir kroppen det den trenger av næringsstoffer, men det er også viktig å ufarliggjøre dets rolle i overvektproblematikken.

Konsekvenser av for lavt matinntak

Kanskje du ikke føler at du oppnår de treningsresultatene du ønsker deg og energinivået er lavt. Har du tenkt på at ditt totale energiinntak kan være for lavt i forhold til ditt behov?

Ta en potet!

Til alle som skulle tro eller mene noe annet: Poteten er fremdeles en av våre viktigste næringskilder, og flott som en hovedkilde til karbohydrater i kostholdet.

Så mye protein trenger du

Proteinkaffe, proteinpannekaker, proteinsjokolade, proteinkake og proteinsmoothie. Ordet protein synes å kunne settes foran stadig flere matretter og ingredienser.

Mange fordeler med Vitamin D

Vitamin D mangel har vært linket til en rekke sykdommer og helseplager. Finn ut hvorfor du bør være nøye med å få i deg tilstrekkelig vitamin D.

5 myter om kosthold

Det finnes utrolig mange påstander innen kosthold som ikke har rot i virkeligheten. Her ser vi på 5 av dem.