Mine treningsmål

Trening og deltagelse i idrett har vært sentralt i livet mitt siden jeg var 4-5 år gammel.  Jeg har utøvd fotball og skihopp på fylkesnivå og langrenn på lavt nasjonalt nivå. "Idrettskarrieren" tok slutt som 18 åring.  Naturen på mitt hjemsted er fantastisk og har vært flittig brukt i oppkjøringen til idrettene jeg har utøvd.  Denne interessen er fortsatt til stede og ønske om å bestige bratte og høye fjelltopper enten til fots eller på ski er stor.

Etter videregående skole tok gjennomførte jeg grunnfag idrett.  Som 19 åring avtjente jeg førstegangstjeneste, og ettersom jeg allerede da hadde idrettsutdannelse var jeg heldig som fikk lov å bruke denne i mitt pliktår.  Her fikk jeg teste og trene både befal og menige. Det var også dette året jeg fikk interesse for systematisk styrketrening, og har siden den gang utøvd det.

Etter året i Forsvaret ble jeg student ved NTNU og tok 6 år med studier der med blant annet hovedfag i idrett. Ved siden av studiene i Trondheim jobbet jeg på treningssenter (intruktør i styrkesal/gruppetreningsinstruktør,avd.leder på treningssenter og lærervikar i kroppsøving.  Siden jeg var ferdig utdannet har jeg jobbet som idrettslærer på høyskolenivå og videregående skole.

For å utøve yrket mitt trenger jeg å være i god form.  Ikke bare for å ha en lettere hverdag, men også for å kunne utfordre elevene innimellom;).

MÅL FOR TRENINGEN

Styrketrening:

Knebøy: 180 kg

Benkpress: 120 kg

Kroppshevinger :skal lett ta 20 repetisjoner.

Dips: skal lett ta 20 repetisjoner

 (legg inn lenke til styrkeprogram)

Utholdenhetstrening:

Testløype på mitt hjemsted (ca. 7.km i kupert terreng): under 28 minutter.

(legg inn lenke til utholdenhetstrening)

Kosmetiske mål

Ha en fettprosent på under 10 til sommeren 2010.

(lenke til kostholdsprogram)