Mer muskler til sommeren

Her har du et forslag til et fullkroppsprogram til deg som har trent en stund og som vil opp i muskelmasse.
» Les mer

Parøvelser for magemusklene

Finn motivasjon til magetrening og tren sammen med en partner! Her presenteres enkle øvelser du kan gjøre med kjæresten eller en venn.
» Les mer

10 ulike varianter av «push-ups»

«Push-ups» er en enkel og effektiv styrkeøvelse som kan gjøres i mange varianter. Her presenteres 10 ulike varianter med ulik vanskegrad.
» Les mer

Kondisjon- og styrketrening på samme dag

Er det er fornuftig å trene styrke- og kondisjonstrening på samme dag?
» Les mer

Styrketrening forebygger bukfedme

En ny studie viser at styrketrening kan forebygge både økning av fett generelt og bukfedme hos overvektige og fete kvinner - selv om kvinnene ikke gjør noen kostholdsendringer.
» Les mer

"Turkish get-up" - den mest funksjonelle styrkeøvelsen

Den siste tiden har styrkeøvelsen ved navn turkish get-up fanget min oppmerksomhet. Denne øvelsen er svært populær i crossfit-miljøet, men flere kvinner og menn på vanlige treningssentre begynner også å få øyne opp for denne øvelsen. Når du er ferdig med å lese dette skal du ha forstått hvilke muskelgrupper som stimuleres, hva som skiller denne øvelsen fra knebøy og markløft, og tenke deg om hvilke hverdagsaktiviteter du gjør som kan styrkes ved hjelp av denne øvelsen.
» Les mer

Effektive rumpeøvelser for viderekommende

Det siste året har setemuskulaturen fått mer og mer oppmerksomhet i media. Her er det som regel spreke damer med en snerten stuss som blir fremvist på bilder. Men er det slik at rumpetrening kun er forbeholdt damene og hvorfor bør vi trene rumpa?
» Les mer

Ryggtrening med strikk

Strikk er et artig treningsredskap, og det kan faktisk brukes til mer enn bare «ferietrening». I denne artikkelen viser vi deg fem gode strikkøvelser spesielt med tanke på å styrke muskler som er viktige for en frisk rygg. I boka Frisk Rygg har vi gjort et poeng av at du kan trene ryggen med det utstyret du har tilgjengelig. Selv om du er helt uten utstyr, kan du fremdeles gjøre god ryggtrening (se grunnprogrammet «Sterk rygg på 10 minutter»).
» Les mer

Crossfitøvelser med ringer

Her presenteres 8 utfordrende styrkeøvelser med ringer.
» Les mer

10 mageøvelser med fitnessball

10 effektive mageøvelser med fitnessball som du kan gjøre hjemme eller på treningssenter.
» Les mer

Rumpeøvelser med ekstra utfordring

Angrip rumpemusklene med BOSU-ball. I tillegg til å trene effektivt rumpa, gir disse øvelsene god trening av stabiliseringsmuskler.
» Les mer

Sterk rygg på 10 minutter

De beste ryggøvelsene overrasker gjerne selv de som har trent en stund. I boka Frisk Rygg viser vi alt fra enkle basis-øvelser til tung styrketrening. Finn ut om det er styrkeøvelser du bør gjøre for å bli kvitt plager fra ryggen og hvilke øvelser du i så fall bør gjøre.
» Les mer

Basisøvelser i styrketrening

Disse øvelsene bør du trene for å bli sterkere.
» Les mer

Hjemmetrening - 10 styrkeøvelser for hele kroppen

Her presenteres 10 styrkeøvelser for hele kroppen. Alt du trenger av utstyr er manualer og en benk.
» Les mer

Planken – populær mageøvelse

Er du en av mange som kjører planken som en del av magetreningen din? Her presenteres 8 varianter av øvelsen som kan gi deg variasjon i treningen.
» Les mer

Nybegynner på treningssenter?

Ny studie viser hvordan du kan trene mindre og likevel få gode resultater!
» Les mer

Slik gir knebøy optimal effekt på rumpa

Studie har undersøkt hvilken avstand du bør ha mellom bena i øvelsen knebøy for å få optimal belastning på rumpemuskelen.
» Les mer

Hvis du ikke er ved normal helse må du konsultere lege før du følger noen av rådene gitt på dette nettstedet. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet, og skal ikke brukes uten avtale med trening.no. Trening.no har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsteder som det lenkes til.