Tips til skiløperen

Her kommer noen tips til øvelser du kan gjøre nå i vinter. Disse øvelsene har alle til felles at de er veldig skirelaterte, og kan hjelpe deg å toppe formen i skisporet i vinter. Dette øvelsesutvalget har også til felles at de er særs bra for å trene opp kjernemuskulaturen din.

Veien mot en perfekt knebøy

Knebøy har blitt den nye folkeøvelsen, noe Crossfit i stor grad har bidratt med. Hva mener jeg om knebøy? Skal alle gjøre den? Er en perfekt knebøy det samme for Ola, som for Kari? Se knebøyguiden min og finn ut hvilke øvelser du kan gjøre for å få en bedre knebøy.

Ta tilbake kontrollen over rumpa!

Kontroll over rumpa høres kanskje noe rart ut. Det er vel ikke noe problem? Vel, lav aktivering og kontroll over setemusklene er et meget vanlig fenomen og problem i dagens samfunn.

Korrekt teknikk i knebøy

Det er ingen tvil om at knebøy er en øvelse som bør trenes om du ønsker fremgang med styrketreningen din, uavhengig av hva ditt mål måtte være.

Glem serier og repetisjoner – test EDT!

I treningsprogrammer står det et gitt antall serier og repetisjoner som skal utføres. Dette gjør det enkelt å forholde seg til hva som skal gjøres i økten samtidig som det sikrer at man har kontroll på volumet (hvor stor mengde arbeid som blir utført).

Er det en grunn til at resultatene ikke kommer?

Tenk deg at all treningen og all innsatsen du legger ned ville gitt deg de resultatene du ønsker. Tenk deg at hver gang du holdt deg til det sunne kostholdet så gikk du ned i vekt og ble merkbart sunnere. Tenk deg at hver gang du gikk fra trening kunne du merke resultatene umiddelbart. Ville ikke det vært deilig?