D-vitamin er et supervitamin!

Det er mørketid og eksponeringen for lys, for ikke å snakke om direkte sollys, er liten. I denne perioden er det ekstra viktig å sørge for at du møter anbefalingene for D-vitamin. Her kan du lese om hvorfor og hvordan!

10 grep for sunt kosthold

Et kosthold med både karbohydrater, protein og fett er bra for deg som trener. Her er ti tips til hvordan du kan få et godt og sunt kosthold.

Møt julematen med god samvittighet

Desember måned er i gang. Vi nærmer oss julen med stormskritt. Det meste med høytiden forbinder vi med kos og hygge, men mange forbanner seg over at kroppsvekten stiger som følge av at kosen kanskje sklir litt ut. Kan færre, men større måltider løse noe av problemet?

Mange fordeler med Vitamin D

Vitamin D mangel har vært linket til en rekke sykdommer og helseplager. Finn ut hvorfor du bør være nøye med å få i deg tilstrekkelig vitamin D.

Sukker eller kunstig søtning?

Nordmenn få i seg om lag 70 kg sukker i året. Det er en kraftig økning de siste årene. Brus er en av flere store bidragsytere. Hva vet vi egentlig om kunstig søtning? Er det vi har fått høre myter som ikke stemmer? Finnes det bevis for å kunne si at aspartam er farlig for mennesker?

Slik spiser håndballjentene

Selv om brunost og makrell i tomat for noen er det viktigste i bagen, er det kylling, pasta, yoghurt og havregrynsgrøt som dominerer mesterskapsmåltidene.

Koffein og fysisk prestasjonsevne

Vi blir stadig lokket av kosttilskudd som lover vekttap, flatere mage, større muskler eller forbedret prestasjonsevne. Inneholdt styrkedrikken til Asterix, Obelix og de andre tapre, uovervinnelige gallerne kanskje koffein?