Gå til innhold

Tur gåing

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 lillemy

lillemy

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 22 May 2012 - 09:21 PM

Jeg har lurt på en liten ting angående dette her med trening.
Lurte litt på om noen her inne vet om 1 times gåtur hver dag vil være bra for helsen og være merkbart kanskje på vekten også?
Jeg sliter veldig med å få til andre ting enn å gå en tur så er litt derfor jeg spør

#2 Aurelius

Aurelius

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 23 May 2012 - 01:54 AM

En times gåtur hver dag vil nok absolutt kunne være en god ting for helsen din ja.
Om det er merkbart på vekten,kommer helt an på hva du spiser ellers.

Om du stapper nedpå en grandiosa før du går ut døra, og feirer vel overstått tur med en trippel ekstrabaconcheese mcswoffer med cola og XL pommes frittes... da vil du være nødt til å gå et godt stykke lengre enn en time for å ende opp i kaloriunderskudd,som er eneste måten å gå ned i vekt på:)

Men i utgangspunktet er all mosjon kjempebra!

#3 Øyvind

Øyvind

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 26 May 2012 - 03:59 PM

All mosjon er bra for en, om det så er en gåtur eller en rolig sykkeltur. Men som Aurelius sier så handler mye om at man ikke må begynne å "premiere" seg selv siden man mosjonerte litt. Men vist du lever som du har gjort, og begynner å gå en ekstra tur på en time hver dag, så vil du kansje se at du kommer til å gå litt ned i vekt om du har stått stille en stund før.

Alt handler om energi inn og energi ut. Har du den siste tiden stått stille på X antall kilo og begynner å gå en time tur hver dag, vil du nok se at du går ned i vekt om du ikke begynner å spise mer. For har vekten stått stille, betyr det at du har fått inn like mye energi som du har brukt. Begynner man da å bruke mer energi (gå en tur) vil denne medføre at du går ned i kilo.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere