– Ikke drøm deg bort

– Det ser ut til at vi kan bli så fornøyde med en drøm at det hindrer oss fra å ta de grepene som trengs for å lykkes, sier personlig trener og coach Fredrik Gyllensten.

Den viktige starten

Tydelige, realistiske mål med en markert start og trening med familie og venner er blant rådene til Marcel da Cruz for å sikre en varig livsstilsendring i det nye året.

Mest lest på trening.no i 2016

Mageøvelser, rumpetrening, sterk rygg og tips for god restitusjon, sunt kosthold og hvordan du finner formtoppen. Her er de 20 mest leste artiklene på trening.no i 2016.

Ikke redd for å trene for lite

Landslagsløper Maiken Caspersen Falla er ikke redd for å trene for lite i skisesongen. Tvert imot føler hun at det gir bedre kvalitet og resultater i skirennene.

Gjør sukker deg tjukk?

Sukker bør ikke gå på bekostning av bra mat som gir kroppen det den trenger av næringsstoffer, men det er også viktig å ufarliggjøre dets rolle i overvektproblematikken.

Hurtighetstrening uten mening

Hurtighetstrening for en langrennsløper behøver ikke nødvendigvis bare være enkle hurtighetsdrag på langkjøringsøkter. – Det bør være egne økter og med samme fokus som øvrig trening, mener sprinter Ludvig Søgnen Jensen.

4 øvelser for en sterkere rygg

Ryggens muskulatur brukes mye i dagliglivet og er viktig for at kroppen vår skal fungere best mulig. Vi gir deg 4 øvelser for en sterkere rygg.

– Jeg er heldig

Ingvild Flugstad Østberg føler seg heldig som får drive med det hun liker aller best. Hun deler også sine tips for en god treningshøst.