Inaktivitet er mye farligere enn overvekt

Inaktivitet fører til dobbelt så mange dødsfall som overvekt, viser tidenes mest omfattende studie av europeeres helse. Heldigvis er det lite som skal til før du reduserer risikoen for tidlig død betydelig.

Tips til skiløperen

Her kommer noen tips til øvelser du kan gjøre nå i vinter. Disse øvelsene har alle til felles at de er veldig skirelaterte, og kan hjelpe deg å toppe formen i skisporet i vinter. Dette øvelsesutvalget har også til felles at de er særs bra for å trene opp kjernemuskulaturen din.

Test av Polar M400

Det er en klokke som er spesielt utviklet for løpere, men man har også mulighet til å bruke den i andre aktiviteter og idretter.

Kondisjonstrening uten løping

Mange sliter med skader og plager som gjør at de ikke kan løpe, og noen liker rett og slett ikke å løpe. Hvordan får du opp kondisjonen når du ikke kan løpe? Hvordan trener du alternativt?

Diagnosejaget

- «Jammen, jeg har jo fått en diagnose av legen eller terapeuten min, så jeg krever aksept for smertene mine, og må derfor sitte hjemme og ta det helt rolig til det er borte.»

Slik oppnår du treningsresultater i 2015

2014 er over. Har du nådd dine mål i år? Hvis du er som de fleste av oss, gjorde du fremgang på noen, knuste noen andre, og dyttet noen andre under sengen med en bitter smak i munnen. Ingen grunn til bekymring, det er normalt og skjer mange. Det er likevel viktig å se fremover. Hvorfor ikke la 2015 bli året der du virkelig gir jernet og oppnår de resultatene du ønsker?