Treningsmusikk august 2014

Forleng sommeren med musikklisten for august 2014. Her finner du musikk som hjelper deg i gang med både styrke- og utholdenhetstrening.
» Les mer

Ikke gi opp!

Det er ikke alltid like lett å holde oppe motivasjonen til trening. Dette gjelder spesielt for nybegynnere, men også mere erfarne. Det kommer dager hvor det er tyngre å motivere seg enn andre. Dersom du ønsker å gjøre treningen til en vane vil du bli overrasket over hvor liten forskjell det er på de som trener regelmessig og de som ikke. Det finnes ingen magisk pille som gir deg selvdisiplin og motivasjon. Så hva har de motiverte som de mindre motiverte ikke har?
» Les mer

Økt livskvalitet for deg som trener på treningssenter?

En ny studie har vurdert livskvaliteten til personer som har trent på treningssenter i 1 år. Resultatene viser økt livskvalitet.
» Les mer

Hvorfor får vi «sting»?

«Sting» eller «hold» er en plage som mange har opplevd i forbindelse meg jogging. Men hvorfor oppstår denne smerten i siden?
» Les mer

Mangler du overskudd til trening?

Det virker som mange av oss mangler overskudd til trening. Det kan være mange grunner til det som mangel på søvn, slitsomme arbeidsdager, mange krav, familieutfordringer eller problem med å takle stress. Hva kan vi gjøre for å øke overskuddet vårt?
» Les mer

Boost løpsformen med en effektiv intervalløkt

To til tre rolige langturer i uka er vel og bra, men du kan få et løft med effektiv intervalltrening. Bytt ut en av de ukentlige langturene med en økt der du får utfordret puls og fart.
» Les mer

Oppvarmingen påvirker din løpsprestasjon!

Oppvarmingsøvelser med ekstra vekt (20 % av kroppsvekt) kan forbedre din løpsprestasjon.
» Les mer

Trening gjør deg i bedre humør

Ønsker du å komme i bedre humør? Da kan trening være løsningen. Denne studien viser at 20 minutter trening per dag kan være nok.
» Les mer

Myter om magetrening

Oppfatningen om hva som er den beste måten å trene mage på er mange. Her avlives de vanligste mytene om veien til magerutene.
» Les mer

Er det en fordel å være venstrehendt?

Det har i mange sammenhenger vært hevdet at venstrehendte idrettsutøvere på høyt idrettslig nivå har bedre forutsetninger for å drive teknisk krevende idretter enn høyrehendte.
» Les mer

“Jeg trener som jeg lever”

Kelneren på på en restaurant. Ekspeditøren bak kassen. En fremmed på gaten. Spørsmålet er det samme: Hva trener du? Det de forventer er et svar i form av en idrett eller en kjent treningsmetode. Det kan jeg ikke gi dem. Mange lurer fordi de vil ta i bruk den mest effektive metoden. Svaret ligger i å skape sin egen meningsfulle vei.
» Les mer

Doble kaloriforbruket med trening i sand

Har du noengang trent på en flott sandstrand? Da har du sikkert oppdaget at en gåtur i sanden krever mer energi enn en gåtur på vei. Det myke underlaget gir faktisk en dobling av kaloriforbruket.
» Les mer

Intervalltrening øker musklenes evne til å forbrenne fett og karbohydrater

Her kan du lese om forskning som mener at intervalltrening øker musklenes evne til å forbrenne fett og karbohydrater.
» Les mer

Hvordan få skikkelig tak i sideplanken!

Her er et tips til sideplanken som du kan ta med deg om du trener med slynger eller ikke.
» Les mer

Variasjon i treningen er nøkkelen til suksess!

Trene hardt eller trene mye? Terskeltrening? Polarisert trening? Valget er ikke alltid like lett..
» Les mer

Veien til fitness i alder av 40 år

Mange voksne finner gleden i å leve en svært aktiv fysisk livsstil og kombinere dette med arbeid og familie uten at det oppleves som for mye. I en artikkelserie fremover vil vi følge en av dem: Evy, som i alder av 40 år bestemte seg for å debutere i fitnesskonkurranse. Hun vil gi oss et innblikk i hvordan hun har lagt opp løpet sitt, og hvordan kombinere dette med familie og jobb samt gi oss noen tips til hvordan legge opp trening og kosthold.
» Les mer

Drikk vann – øk forbrenningen!

Drikk nok vann og øk hvileforbrenningen med opptil 25 %.
» Les mer

Instagram: #treningno

Tag ditt bilde med #treningno

Folk og trening

Veien til fitness i alder av 40 år


Mange voksne finner gleden i å leve en svært aktiv fysisk livsstil og kombinere  dette med arbeid og familie uten at det oppleves som for mye. I en artikkelserie fremover vil vi følge en av dem: Evy, som i alder av 40 år bestemte seg for å debutere i fitnesskonkurranse. Hun vil gi oss et innblikk i hvordan hun har lagt opp løpet sitt, og hvordan kombinere dette med familie og jobb samt gi oss noen tips til hvordan legge opp trening og kosthold.

» Les mer

– Jeg ble alltid valgt sist da vi spilte ball som barn

» Les mer

Med verden som løpebane

» Les mer

«Nye Linn»

» Les mer

Linns vei til en bedre livsstil – nesten 20 kg ned på 12 uker!

» Les mer

Samarbeidspartnere

Antidoping Norge

InfoGym

Junglesports

ExorLive.no

betterperformance.no

Hvis du ikke er ved normal helse må du konsultere lege før du følger noen av rådene gitt på dette nettstedet. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet, og skal ikke brukes uten avtale med trening.no. Trening.no har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsteder som det lenkes til.