Du har vært gravid i over ni måneder, gjennom tre trimestre og store forandringer skjer med kroppen. Er det ikke sprøtt å tenke på hvor kul kroppen er som kan produsere helt nye liv og tilpasse seg hva det måtte være av endringer som følge av det?

Kaffe gir økt prestasjonsevne

Ny studie viser at kaffe hever prestasjonsevnen til utholdenhetsutøvere. Men store mengder koffein medfører også økt risiko for muskulære skader.

Det er så lite som skal til

Du har ikke råd eller tid til å la være å prioritere bevegelse i hverdagen din.  Et fast minimum av daglig bevegelse har stor betydning for helsen din nå og senere i livet.

Fire steg til suksess

Hvis du har en historikk med av-og-på trenings- og ernæringsfokus kan det være verdt å merke seg treningsekspert Martin Norums tips for å få til en varig livsstilsendring.

Fokus på overskudd

Landslagstrener i langrenn, Sjur Ole Svarstad, minner om høsttreningens prinsipper selv om det nå drar seg mot vinter og konkurransesesong.

Hurtighetstrening uten mening

Hurtighetstrening for en langrennsløper behøver ikke nødvendigvis bare være enkle hurtighetsdrag på langkjøringsøkter. – Det bør være egne økter og med samme fokus som øvrig trening, mener sprinter Ludvig Søgnen Jensen.

Konsekvenser av for lavt matinntak

Kanskje du ikke føler at du oppnår de treningsresultatene du ønsker deg og energinivået er lavt. Har du tenkt på at ditt totale energiinntak kan være for lavt i forhold til ditt behov?