Julekos for tøffe damer og barske menn!

Lyst på noe godt, men synest alt blir for søtt i disse juletider? Prøv dette supre måltidet som passer like godt til lunsj, mellommåltid eller kvelds. Dessuten, brente mandler trenger faktisk ikke å være "nei mat".

5 sjekkpunkter for forebygging av kneplager

At knærne faller inn under utførelsen av knebøy er et svært vanlig problem. Og et problem som medfører stor skaderisiko på sikt. Det er en form for energilekkasje som medfører et ujevnt drag på kneet og som belaster leddet unødvendig mye.

Mange fordeler med Vitamin D

Vitamin D mangel har vært linket til en rekke sykdommer og helseplager. Finn ut hvorfor du bør være nøye med å få i deg tilstrekkelig vitamin D.

Trening med lungesykdommen KOLS

Mer enn 200 000 nordmenn er rammet av den kroniske lungesykdommen kronisk obstruktiv lungesykdom (kols), og tallet øker stadig. For disse pasientene er det avgjørende for funksjonsnivå i dagligliv og livslengde å drive regelmessig trening.

Veien mot en perfekt knebøy

Knebøy har blitt den nye folkeøvelsen, noe Crossfit i stor grad har bidratt med. Hva mener jeg om knebøy? Skal alle gjøre den? Er en perfekt knebøy det samme for Ola, som for Kari? Se knebøyguiden min og finn ut hvilke øvelser du kan gjøre for å få en bedre knebøy.

5 myter om kosthold

Det finnes utrolig mange påstander innen kosthold som ikke har rot i virkeligheten. Her ser vi på 5 av dem.

For sunt til å være sunt?

Mat og følelser er et vanskelig og komplisert emne. Et skifte de seneste årene er en trend der stadig flere skal spise sunn mat til en hver tid og leve perfekt. Stadig fler utvikler også det som blir sett på som en ny spiseforstyrrelse, nemlig ortoreksi. Hvordan skal man egentlig forholde seg til dette?

Idiotitrening

Overdreven machotrening kan gi alvorlige skader, såkalt rabdomyolyse. Skadene kan gjøre at man settes tilbake flere måneder i muskelstyrke – eller til og med være livstruende.