Sukker bør ikke gå på bekostning av bra mat som gir kroppen det den trenger av næringsstoffer, men det er også viktig å ufarliggjøre dets rolle i overvektproblematikken.

Fokus på overskudd

Landslagstrener i langrenn, Sjur Ole Svarstad, minner om høsttreningens prinsipper selv om det nå drar seg mot vinter og konkurransesesong.

Trivsel skaper variasjon

Langrenn er en idrett som utfordrer kroppen på mange måter. Petter Soleng Skinstad tror nøkkelen er å variere treningen med ting du liker godt.

4 øvelser for en sterkere rygg

Ryggens muskulatur brukes mye i dagliglivet og er viktig for at kroppen vår skal fungere best mulig. Vi gir deg 4 øvelser for en sterkere rygg.

– Jeg er heldig

Ingvild Flugstad Østberg føler seg heldig som får drive med det hun liker aller best. Hun deler også sine tips for en god treningshøst.

Johaugs høsttreningstips

Therese Johaug slår et slag for barmarkstrening, advarer mot det tidlige kunstsnøjaget og deler sine tips for en vellykket treningshøst.

Ekte treningsglede

– Jeg blir inspirert av mennesker som er ekte, flinke til å trene og som viser glede, sier personlig trener og fysioterapistudent Maria Borge Svinø.

2 for 1 i hele september!

Hvem vil du utfordre i Sommernattsløpet 2017? I september kan du melde på 2 til prisen for 1. Ta med deg en venn, kjæreste, kone, nabo, kollega eller andre.