Humor og rå styrke

Da studentene fra NTNUI skulle presentere sitt lag før studentmesterskapet i roing, var det mange som måtte trekke på smilebåndet.

Så mye protein trenger du

Proteinkaffe, proteinpannekaker, proteinsjokolade, proteinkake og proteinsmoothie. Ordet protein synes å kunne settes foran stadig flere matretter og ingredienser.

Bli bedre på fotballbanen med slyngetrening

Fotballsesongen er nå i full gang, og mange håpefulle spillere satser på å få en god sesong. Forhåpentligvis har det blitt gjort en god jobb i vinter. En utfordring gjennom sesongen er å få til å trene basistrening for å tåle belastningen for å unngå skader og legge grunnlaget for videre fremgang. Slyngetrening kan fungere utmerket til dette.

Styrketrening for syklister

Styrketrening er et mye diskutert tema blant mosjonister, forskere, trenere og utøvere. Noen mener det forbedrer prestasjonen, mens andre mener det er bortkastet tid.

Test av Polar V800

Vi har testet toppmodellen fra Polar. Dette er en solid multisportklokke med god brukervennlighet. Polar V800 har god design, integrert GPS, logger aktivitetene dine døgnet rundt, registrerer søvnkvalitet og gir deg informasjon om behovet for restitusjon etter trening. Klokken er lastet med funksjoner og gir god dybdeanalyse av treningsøkter.

Bli sterkere ved hjelp av unilaterale øvelser

De fleste kjenner til vanlige bilaterale (bruker begge beina eller begge hendene samtidig) øvelser som knebøy, markløft, benkpress og pull ups. Dette er veldig gode øvelser for sitt formål, men er det den eneste fasiten for å skape en sterk og godt trent kropp?

All motivasjon er like bra

Det er synd at treningsbransjen i dag forbindes så mye med rene kosmetiske mål. Selv om det naturligvis er et stort fokus på sommeren da man går mer lettkledd er det absolutt ikke alle som har dette som det viktigste målet.

Styrketrening for løpere – hvorfor og hvordan

Våren er i anmarsj, og årets store løpekonkurranser nærmer seg, enten du har trent målbevisst gjennom hele vinteren, eller akkurat har tatt fram løpeskoene og begynt treninga. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvorfor det kan være gunstig å kombinere løpetreninga med styrketrening.